Is het mogelijk om een Whatsapp account te hacken en alles mee te lezen? Zoja, wat is hier tegen te doen

Al enige tijd maak ik gebruik van chatprogramma Whatsapp. Maar nu ben bang dat iemand mij heeft gehackt en mijn berichten kan meelezen…

In hoeverre is Whatsapp veilig? Normaal kan je alleen iemands whatsapp ‘overnemen’ door middel van een verificatie code. Maar is dit echt veilig?
Is het ook mogelijk dat het bericht wordt doorgestuurd naar een derde (dus de hacker)?

Kwam zojuist een site tegen, waarop staat dat die verificatie code te kraken is http://www.hackkoning.nl/whatsapp-hacken.html

Verder las ik over eventueel geïnstalleerde spysoftware op telefoons, waarmee iemand alles (dus ook sms, telefoongesprekken e.d) kan meelezen?
Hoe kan je dit achterhalen?

Hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven.
Alvast enorm bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Apps
18.9K

Het beste antwoord

What'sapp verstuurt berichten 'plain text' over de internetverbinding. Als iemand dus jouw internetverbinding (of die van de ontvanger) onderschept zijn de berichtjes eenvoudig te lezen.

Dit is echter niet makkelijk als je mobiel internet gebruikt. Als je wifi gebruikt kan de eigenaar van de router waar je gebruik van maakt wel heel eenvoudig alles lezen dat je verstuurt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens zou ik me hier niet teveel zorgen over maken. Je overschat waarschijnlijk hoe interessant jouw chatberichtjes voor anderen dan de ontvanger zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hangt er vanaf wat hij (zij?) bespreekt en met wie...
voor een liefhebbende echtgeno(o)t(e) zijn nietszeggende berichtjes aan een vriend(innet)je best belangrijk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier geldt weer het algemene principe. Als niemand het mag lezen moet je het niet op facebook, hyves, twitter, whatsapp of dergelijken bespreken.

Andere antwoorden (4)

Er zijn programma's die je telefoon kunnen beschermen. Zo ben ik zelf "fan" van Avast!, zij hebben ook een mobile security programma.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het in je telefoon komen is lastig, al helemaal als je een iPhone bezit. Echter kunnen berichten wel 'onderschept' worden, maar volgensmij is dit ook bijna onmogelijk (geworden).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spyware is een mogelijkheid. Als anderen toegang tot je telefoon hebben kan er vanalles op geinstalleerd zijn en is niets meer veilig...

Whatsapp heeft een twijfelachtige reputatie, net zoals alle diensten die door amerikaanse bedrijven gehost worden (zie bron)

Van Skype is inmiddels bekend dat de Amerikaanse overheid toegang heeft tot gespreksinformatie en chats.

Tegen meelezen van je vrouw/vriendin/collega's kun je je redelijk beschermen, tegen spionage door de (amerikaanse) overheid alleen door geen in de VS gebaseerde diensten meer te gebruiken. (En zelfs dan is het maar de vraag)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het kort, alles is te hacken.
Als ze complete overheden hacken dan is jou toestel al helemaal geen probleem.
Speciale software om jou toestel te doorsnuffelen of je omgeving af te luisteren of te fotograveren, het is er allemaal.
Maar ook een `goedwillende` vriend of vriendin kan het ook doen.

De grootste beveiligingslek is meestal de eigenaar.
Hoevaak wordt er niet even het toestel uit handen gegeven.
Het zij voor het oplossen van een probleem of het laten zien van een spelletje o.i.d.

Sms, gesprekken, whatsapp, fiber en weet ik veel wat nog meer, alles is af te luisteren en in te zien.
Als men dat wil.
Moet je daar bang voor zijn.... ja en nee.
Mijn ervaring is dat de meeste mensen die het hardst roepen van ach dat is zo te doen, zelf de kennis niet echt in huis hebben.
En gelukkig zijn die er nog steeds in de meerderheid.

Gewoon je phone op slot en niet al te veel compromitterende zaken er op opslaan en altijd de mogelijk hebben om thuis of waar dan ook bepaalde accounts te sluiten of wachtwoorden te wisselen.
Dat laatste moet je eigenlijk gewoon aanwennen om niet steeds dezelfde wachtwoorden te gebruiken maar ook bestaande wachtwoorden om de zoveel tijd te wijzigen.